Lucka nummer 1: ”Mitt perfekta liv!”

Jag är med i Johanna Kajsons julkalender.
 
Själva ordet perfekt är ju sååå inviduellt.
Jag tycker att mitt liv är så gott som perfekt. Varför jag tycker de är, jag har en god hälsa. Ja, om man bortser från min hjärtsjukdom. Men jag förövrigt mår jag bra. Jag har en familj som jag älskar, vi som många andra blir ovänner och arga på varandra. Men vi löser det för det mesta.
 
Jag har en underbar make som jag älskar så otroligt mycket och han älskar mig lika mycket. Vi älskar att umgås och resa. Vi har ett hem som vi trivs i och snart är helt klara med. Om man egentligen någonsin blir de. Vi har jobb.
Vi har vänner som vi mer än gärna umgås med.
Det som hade gjort mitt (vårt) liv ännu bättre är om min älskade familj i Tyskland hade bott närmare.
 
Livet blir inte bättre eller perfektare än vad man själv gör det till. Sen så klart finns det anledningar som gör att livet blir lite upp och ner. För det behöver de inte bli mindre perfekt.
De som också saknas i vårt liv är ett barn. Men det kommer, jag är inte orolig.
 
Jag älskar mitt liv och de människor som jag har valt att ha i mitt liv.
 
Jag och min älskade maken på hans kusins bröllop i våras.
 
 

Kommentera här: